seems i'm getting out of control . feels like i'm running out of soul . i'm seeing lights . so i speaking right and breathing life . i predicted all my recent plights . i'm exhausted . trying to fall asleep . i'm lost inside my recent fight . it burdens on my shoulder, now . burning all my motors down . inspiration drying up . motivation slowing down . tired of all wardrobe changing . playing all these different spirits . living off these separate souls . point of life is getting hollow . can't wait for the exit hole . give me room to entry wound . let me in or let me go .

Apr 13, 2011

pondering

assalamualaikum.

harini aku cuma nak bercakap sikit, ok sama. menulis sikit.
jadi perempuan, sekali disakiti, dua kali, tiga kali, dan mungkin akan disakiti lagi. selalu. dan dah boleh bersedia untuk disakiti lagi untuk kali seterusnya. manusia, ada manis ada pahit. mungkin aku dapat more to 'pahit'. takpe. sabar & tabah. tu je yang boleh membantu. sedih kan tengok orang yang kita sayang berubah. dah macam tak kenal. completely stranger? em. betul sedih. sedar tak sedar menitik jugak air mata ni. tak boleh buat apa-apa.



nak je cakap 'saya sayang jek lagi kat awak'. tapi, ayat ni sebenarnya adalah the words unspoken, 'saya rindu awak sangat-sangat' is the things untold. susah kan bila kita dah tau orang tak rasa yang sama, kita tak boleh nak luahkan. contoh. 'i miss someone', kadang2 kita terpaksa pusing cerita, tukar ayat nak cover. bila orang tanya, rindu sape? aku boleh cakap rindu sesape je at the moment while answering the question. settle. kan? tapi sakitnya simpan, actually, the one i miss is YOU. (imy) pon susah nak lemparkan.

dugaan kan. hari2 pun kita cuba happykan diri kita, tak semestinya kita happy deep down inside. tipu. kan? thats why i said, to be sincerely fine or to give a sincere smile is the hardest things to do when heart breaks. too much that i'm already gone thru. banyak duka dari suka. aku tak suka nak luahkan sana sini kat kawan2, dalam seribu kawan, ntah sape je yang boleh faham. bila kita cakap taknak luahkan kat sesape. tapi kita dah nangis depan mereka, mungkin itu dah cukup buat mereka faham. lepas tu, apa2 pun yang aku rasa, selalu kena pendam sendiri sebab benda tuh, "the words unspoken, the things untold". it was damn true. bila aku tengok, aku tengok sorang2, bila nangis pon sorang2. jalan cerita tuh memang tetap hanye aku sorang jugak yang faham. nak cerita kat orang pun, tak sesedih yang aku rasa jauh dalam hati ni. jadi, lebih baik simpan. orang kata simpan sendiri sakit, tapi luahkan, omg, ku terasa semak. mungkin lebih relieve bila luahkan kat sini, memandangkan tak ada pelawat di blog buruk ni. tapi even dekat blog pon, tak tercerita macam mana sedihnya and sakitnya. see? complicated kan.

tak benci. sayang lagi. aku bukan jenis cepat sayang, cepat benci, and yang paling penting, bukan jenis cepat lupakan. manis ke pahit ke, telan. lupa memang tak lah. lima tahun punya cerita pun aku boleh ingat apetah lagi yang baru sebulan lebih terjadi. sebenarnya aku tak taulah mana silapnya. thought his different, but he's the same. ya allah ya tuhanku kenapalah dia datang singgah dalam hidup ni. rupanya untuk topup kesakitan yang dah sedia ada dalam hati saya ni. cukup tak cukup tak.terima kasih lah semua yang terlibat. semoga tuhan berkati hidup kalian. amin..

yang ikhlas,
naswa
(penaip dan pencakap seorang diri)